Toyoty Mirai z floty CleverShuttle pokonały 5 milionów kilometrów

Najintensywniej eksploatowana flota wodorowa na świecie

2020-03-23

Niemiecki serwis ride-sharingowy CleverShuttle działa od 2017 roku. W jego flocie jest obecnie 45 wodorowych sedanów Toyota Mirai. Łącznie pokonały one już ponad 5 milionów kilometrów.

Wodorowa flota CleverShuttle

Firma CleverShuttle w pionierskie Toyoty Mirai zasilane ogniwami paliwowymi zainwestowała w 2017 roku. Swoim klientom udostępnia już 45 wodorowych sedanów. Do tej pory auta te pokonały już ponad 5 milionów kilometrów – 13-krotność dystansu między Ziemią i Księżycem. Oznacza to, że samochody niemieckiego serwisu to najintensywniej eksploatowana wodorowa flota na świecie.

„Samochody elektryczne na ogniwa paliwowe takie jak Toyota Mirai stanowią fundament naszej skuteczności w biznesie ze względu na ich niezawodność. Dzięki nim obsłużyliśmy ogromną liczbę pasażerów, którym mogliśmy zapewnić komfortową jazdę bez emisji spalin” – powiedział Jan Hofmann, Chief Operating Officer i współzałożyciel CleverShuttle.

Początki działalności

Serwis ride-sharingowy CleverShuttle rozpoczął działalność we wrześniu 2017 roku. Najpierw do użytku wprowadzono 20 samochodów Mirai w Hamburgu. W kolejnych miesiącach flotę rozbudowano do 45 wodorowych sedanów Toyoty.

Warto podkreślić, że przez cały okres działalności serwisu ani jeden samochód nie wymagał napraw ani wymiany części ponad standardową obsługę serwisową.

„Doświadczenia, jakie zebraliśmy po pokonaniu 5 milionów kilometrów przez wodorowe Toyoty w CleverShuttle, to dowód, że samochody na ogniwa paliwowe są doskonale przystosowane do codziennego użytku” – powiedział Ferry M.M. Franz, dyrektor Toyota Motor Europe w Berlinie.

„Samochody te nie sprawiają żadnych problemów technicznych, a ogniwa paliwowe są bardzo wydajne. Po przejechaniu średnio 180 000 km przez każde z aut z tej floty, możemy stwierdzić, że napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai to dojrzała i trwała konstrukcja” – kontynuował Franz.

Wodorowa Toyota Mirai

Mirai – wodorowy sedan Toyoty – zadebiutował na rynku w 2014 roku. Na europejski rynek pojazd ten rok później. Od tego czasu cieszy się on zainteresowaniem zarówno firm i instytucji, jak i osób prywatnych.

Bezemisyjny Mirai jest zasilany wodorem, który w   ogniwach paliwowych wchodzi w reakcję z  tlenem, generując energię elektryczną oraz parę wodną. Energia ta jest dostarczana do silnika elektrycznego o   mocy 154 KM (113 kW). Pełne zbiorniki paliwa zapewniają zasięg 500–700 kilometrów. Tankowanie auta zajmuje zaledwie 3  minuty.

Druga generacja Toyoty wodorowego sedana

Druga generacja Toyoty Mirai ma pojawić się na rynku pod koniec 2020 roku. Auto będzie produkowane w Japonii. Pojazd zostanie zaprojektowany na platformie TNGA. Będzie się wyróżniał elegancką stylistyką i jeszcze większym zasięgiem na jednym tankowaniu.

Klienci korzystający z usług CleverShuttle

CleverShuttle za pomocą innowacyjnego algorytmu stworzył cały system łączenia kierowców z jednym lub kilkoma klientami naraz poprzez aplikację mobilną. Polega to na tym, że kilku klientów jadących w tym samym kierunku można odbierać ze wskazanych przez nich lokalizacji i rozwozić w wybrane przez nich miejsca docelowe. Dzięki takie rozwiązaniu pasażerowie mogą zapłacić do 40% mniej niż jadąc taksówką.

Jedną z głównych grup klientów CleverShuttle są pasażerowie pociągów, chcący skorzystać z wygodnego transportu na stację kolejową lub ze stacji. Serwis cieszy się też popularnością wśród osób dbających o środowisko, które poszukują wygodnych form bezemisyjnego transportu.

W 2015 roku CleverShuttle nawiązał współpracę z niemiecką koleją. W 2019 roku w przedsięwzięcie zaangażował się japoński koncern Mitsui. Obecnie z usług CleverShuttle można skorzystać w 6 niemieckich miastach, w tym w Berlinie, Monachium, Lipsku i Dreźnie. Projekt otrzymał dofinansowanie w programie European Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking w ramach Programu ramowego UE w zakresie badań naukowych i innowacji Horizon 2020.

Dowiedz się więcej

Wodorowa ciężarówka-generator Wodorowa ciężarówka-generator Poznaj wspólny projekt Toyoty i Denyo Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Wspólny projekt Toyoty i Hondy Apple CarPlay™ i Android Auto™ Apple CarPlay™ i Android Auto™ Rozwiązania, które ułatwią każdą podróż Cyfrowe manekiny THUMS Cyfrowe manekiny THUMS Większe bezpieczeństwo na drodze Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Dowiedz się więcej CUE4 – robotyczny koszykarz Toyoty CUE4 – robotyczny koszykarz Toyoty Dowiedz się więcej System ogniw paliwowych dla katamaranu System ogniw paliwowych dla katamaranu Program badawczy Energy Observer LOTOS i Toyota stawiają na transport zasilany wodorem LOTOS i Toyota stawiają na transport zasilany wodorem Dowiedz się więcej Welwalk WW-2000 Welwalk WW-2000 Poznaj nową generację robota rehabilitacyjnego Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Dowiedz się więcej Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Autobus z wodorowym napędem Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Poznaj nowości Toyoty
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.