W ciągu pierwszych 20 dni roku Toyota dostarczyła klientom w Polsce 4023 samochody osobowe (średnio 335 dziennie). W porównaniu z tym samym okresem 2019 roku oznacza to wzrost o niemal 1000 samochodów (+32%). Toyota jest jedną z trzech marek w pierwszej dziesiątce, które zanotowały wzrost w tym okresie.

Udział Toyoty w rynku aut osobowych w tym okresie wyniósł niemal 20%. Wynika to zarówno z ogromnej popularności miejskich, kompaktowych samochodów marki, jak i SUV-ów.
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w segment A w styczniu dominowała Toyota AYGO (z udziałem na poziomie 42,9%). Yaris został liderem segmentu B (z udziałem 35,7%). Corolla zajęła pierwsze miejsce w segmencie aut kompaktowych (z udziałem 26,1%).
Najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości została Toyota RAV4 (udział 11,5%), a czwarte miejsce przypadło w udziale Toyocie C-HR (7,1%). Łącznie oba modele Toyoty odpowiadają za 18,6% wszystkich średnich SUV-ów i crossoverów zarejestrowanych do 20 stycznia 2020 roku.
W styczniu Toyota dołączyła do czołówki producentów aut dostawczych. W pierwszych 20 dniach 2020 roku sprzedała 163 samochody dostawcze – o 16,43% więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednocześnie całkowita liczba rejestracji tego typu pojazdów w Polsce zmniejszyła się o 26,5%, a zdecydowana większość marek zanotowała spadki.
Dzięki temu Toyota awansowała z 9. na 6. miejsce w rankingu najchętniej wybieranych producentów samochodów użytkowych. Jej udział w tej części rynku wzrósł z 4,74% do 7,51%.
Toyota ciągle poszerza swoją gamę aut użytkowych. W 2020 roku do modeli PROACE, PROACE Verso i Hilux dołączyły dwa nowe modele – PROACE City i PROACE City Verso.
Współpracę z klientami biznesowymi ma ułatwić nowa sieć salonów oraz serwisów Toyota Professional, skoncentrowana na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych marki. Jednocześnie program Toyota Professional zostanie rozszerzony na całą sieć dealerską Toyoty, dla której salony Toyota Professional będą stanowiły wsparcie.