Toyota wznawia produkcję części do 2000GT

Nowa odsłona GR Heritage Parts Project

2020-07-08

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) wznawia produkcję części zamiennych do legendarnej coupe – Toyoty 2000GT. Komponenty do pierwszego supersamochodu w historii marki będą dostępne zarówno w Japonii, jak i na innych rynkach.

Toyota rozpoczyna produkcję części zamiennych do klasycznego supersamochodu – 2000GT. Teraz właściciele tych wyjątkowych aut będą mogli kupić oryginalne komponenty w Autoryzowanych Salonach Toyoty.

Będzie to już druga linia GR Heritage Parts, która trafi do oferty marki. Rok wcześniej Toyota ogłosiła, że będzie produkowała wybrane części zamienne do klasycznej Supry A70 i A80.

Sportowa Toyota 2000GT

Toyota 2000GT to wyjątkowe auto sportowe, które powstało we współpracy z Yamaha Motor Co. Na rynku model ten zadebiutował w 1967 roku. Choć do 1970 roku powstało tylko 337 egzemplarzy, sportowe coupe zdobyło światową sławę jako samochód Jamesa Bonda w filmie „Żyje się tylko dwa razy”.

W Toyocie 2000GT zastosowano wiele najnowocześniejszych japońskich technologii, w tym 2-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik DOHC, dwuwahaczowe zawieszenie wszystkich kół, hamulce tarczowe przy czterech kołach, radialne opony, koła ze stopu magnezu i otwierane reflektory. Samochód rozpędzał się do prędkości 220 km/h, dorównując swoim europejskim konkurentom.

Zanim Toyota 2000GT zadebiutowała na rynku, została poddana wielu próbom, w tym wyczynowym testom prędkości. Te ostatnie odbyły się w dość niebezpiecznych warunków atmosferycznych, a mimo to samochód pobił 3 rekordy świata – na 10 000 mil, 15 000 km i 72 godzin, a także 13 międzynarodowych rekordów. Kolejne lata potwierdziły, jak szybkim i niezawodnym samochodem jest Toyota 2000GT. W wielu wyścigach model ten zajął pierwsze miejsce lub zdobył wysokie pozycje w klasyfikacji.

GR Heritage Parts

Nowa seria GR Heritage Parts opracowana z myślą o Toyocie 2000GT zawiera części związane z 5-stopniową manualną skrzynią biegów oraz mechanizmem różnicowym. Do skrzyni biegów można będzie dokupić koła zębate, zestaw uszczelek i simeringów, zestaw łożysk, zestaw pierścieni zabezpieczających, piastę i pierścień synchronizatora, podkładki dystansujące i widełki zmiany biegów, zaś do mechanizmu różnicowego – zestaw kół zębatych przekładni głównej wraz ze śrubami zestawu zębatek.

W realizację tego Toyota zaangażowała zarówno własne fabryki i ośrodki rozwojowe, jak i renomowanych partnerów. Od 1 sierpnia 2020 roku na stronie TOYOTA GAZOO Racing będą publikowane odpowiednie informacje oraz rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Części GR Heritage Parts można będzie zamówić także w salonach marki.

Pierwszy zestaw części z serii Heritage Parts Project dotyczył klasycznej Toyoty Supry A70 produkowanej w latach 1986-1993, a także późniejszej generacji tego modelu – A80, która powstawała w latach 1992-2002. Sprzedaż pierwszych trzech elementów (wskaźnika poziomu paliwa do A70 oraz klamek do A70 i A80) ruszyła 1 lipca 2020.

Dowiedz się więcej

Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Dowiedz się więcej TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans Czwarta z rzędu wygrana Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Rekordowe zainteresowanie klientów Le Mans 24h 2021 Le Mans 24h 2021 Nowa Toyota GR010 HYBRID powalczy o zwycięstwo Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Ranking Boston Consulting Group Toyota największym producentem aut Toyota największym producentem aut Dane z pierwszej połowy 2021 roku Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Rusza produkcja Mobility Base Mobility Base Zobacz nową zabudowę w ofercie Toyoty Toyota i Carmera łączą siły Toyota i Carmera łączą siły Dowiedz się więcej o ich planach Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Dowiedz się więcej Konkurs Toyota Startup Accelerator Konkurs Toyota Startup Accelerator Sprawdź warunki zgłoszeń Nowa flota Grupy Nowa flota Grupy LUX MED Sieć placówek ambulatoryjnych wybiera hybrydy