Toyota PITSTOP to nowy program realizowany przez wybranych dilerów marki w Polsce, który pozwala na szybką, bezpieczną i wygodną zmianę opon bez wysiadania z auta.
Toyota od lat jest mocno związana ze światem wyścigów. Za sobą ma niemal dekadę startów w Formule 1 (2002–2009). Od 2012 roku jej zespoły odnoszą sukcesy w wyścigach długodystansowych, mając na koncie tytuły mistrzowskie i zwycięstwa w słynnym wyścigu Le Mans 24h.
W warunkach wyścigowych podczas zmiany opon kierowcy nie wysiadają z auta. Pozwala im to zaoszczędzić cenne sekundy. W obliczu pandemii rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników serwisu. Sportowe DNA Toyoty sprawiło, że skojarzenie pracy zespołu serwisowego podczas pit stopu z wymogami izolacji podczas epidemii nie było trudne.
Nie trzeba nikogo przekonywać, że korzystanie z opon dopasowanych do pory roku ma istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Mieszanka, z której wykonana jest opona zimowa, wraz ze wzrostem temperatury traci swoje właściwości i nie zapewnia odpowiednio wysokiego poziomu przyczepności. Jest więc mniej bezpieczna niż opona letnia.
Obowiązujące obecnie przepisy pozwalają na wymianę opon zimowych na letnie pod warunkiem, że samochód jest nam niezbędny do zaspokajania podstawowych potrzeb oraz dojazdów do pracy.
Pamiętając o tym, Toyota uruchomiła nową usługę – Toyota PITSTOP. Ma ona zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 i zadbać o zdrowie swoich klientów i pracowników. W wybranych punktach sieci dilerskiej przygotowano specjalne stanowiska, na których klient, który przyjeżdża na wymianę opon, nie musi wysiadać z samochodu. Zespół profesjonalnych mechaników podnosi pojazd z kierowcą w środku i wymienia komplet kół. Płatność za usługę odbywa się bezdotykowo, za pomocą płatności zbliżeniowych.
Krok 1 – wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej Toyoty i oczekiwanie na telefon z serwisu.
Krok 2 – przyjazd na wymianę kół w umówione miejsce o określonym czasie, wjazd na specjalnie przygotowane stanowisko i pozostanie w aucie.
Krok 3 – miłe spędzanie czasu w samochodzie.
Krok 4 – wymiana kół przez mechaników.
Krok 5 – płatność za usługę za pomocą płatności zbliżeniowych (telefonem lub kartą).