Nowa spółka Toyoty i BYD zostanie zarejestrowana w Chinach już w 2020 roku. Każdy z partnerów będzie miał w niej po 50% udziałów. Trzon zespołu będą stanowili specjaliści od lat pracujący nad nowymi projektami związanymi z samochodami elektrycznymi w obu koncernach.
„Naszym celem jest połączenie mocnych stron BYD, związanych zarówno z naszymi technologiami, jak i pozycją na rynku aut elektrycznych, oraz atutów Toyoty, w tym produkcji samochodów wysokiej jakości i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa. Dzięki temu wkrótce wprowadzimy wspólnie na rynek bardzo dobre samochody elektryczne, zgodne z oczekiwaniami chińskich klientów” – powiedział Lian Yu-bo, wiceprezydent BYD.
„Cieszymy się, że Toyota i BYD zostały partnerami. Mamy wspólny cel, by doprowadzić do szerokiej adaptacji zelektryfikowanych samochodów, dlatego zamiast konkurowania postawiliśmy na współpracę. Jesteśmy przekonani, że nowa spółka przyczyni się do rozwoju obu firm pod względem technologicznym i biznesowym” – podkreślił Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.
Nowa spółka R&D skupi się na rozwoju samochodów elektrycznych pod kątem ich atrakcyjności dla chińskich klientów. W ten sposób Toyota i BYD wspólnie chcą się przyczynić do popularyzacji bezemisyjnych samochodów w tym kraju i redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza i środowiska naturalnego.
Chiński koncern BYD powstał w 1995 roku. Początkowo zajmował się głównie produkcją baterii. Z czasem stał się dostawcą kompleksowych rozwiązań energetycznych, producentem samochodów elektrycznych i dużych magazynów energii.
W 2008 roku koncern BYD – jako pierwszy na świecie – rozpoczął sprzedaż hybryd plug-in (PHEV). Od 2015 roku BYD jest największym na świecie producentem samochodów typu BEV i PHEV.
Nazwa firmy to skrót od hasła „Build Your Dreams”.
Toyota to pionier elektryfikacji samochodów. Swój pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy wprowadziła na rynek już w 1997 roku. Również dziś firma koncentruje się na autach hybrydowych, jednocześnie rozwijając inne technologie, takie jak wodorowe ogniwa paliwowe.
Przez ponad 20 lat Toyota zgromadziła ogromną wiedzę w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży hybryd. Ich łączna sprzedaż na świecie przekroczyła już 15 milionów egzemplarzy. Władze firmy wychodzą z założenia, że zelektryfikowane samochody mogą mieć pozytywny wpływ na zdrowie i jakość życia.
Koncern angażuje się w elektryfikację parków samochodowych na całym świecie, dostosowując strategię do specyfiki danego rynku.
Do oczekiwań i potrzeb chińskich klientów samochody te dostosowuje m.in. Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) przy współpracy z chińskimi spółkami China FAW Group Corporation (FAW) i Guangzhou Automobile Group Co. (GAC).