Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego

Wspólny projekt Toyoty i Hondy

2020-09-07

Moving e to wspólny projekt Toyoty i Hondy. Jest to mobilny system generowania energii, zasilający centra kryzysowe i ośrodki ewakuacji podczas klęsk żywiołowych. System opiera się na elektrycznym autobusie na ogniwa paliwowe o nazwie Charging Station, zaopatrzonym w dodatkowe zbiorniki wodoru, przenośne magazyny energii i ładowarki. Prąd do ładowania baterii jest generowany w ogniwach paliwowych pojazdu.

Ze względu na swoje położenie geograficzne Japonia jest krajem narażonym na częste występowanie naturalnych katastrof. Po trzęsieniach ziemi czy przejściu tajfunów dużym problemem bywa brak prądu wynikający z uszkodzenia sieci przesyłowej. Borykają się z tym zarówno mieszkańcy, jak i centra reagowania kryzysowego, ośrodki ewakuacyjne, a także służby ratunkowe.

Toyota i Honda postanowiły połączyć swoje technologie i wspólnie opracować mobilny system awaryjnego generowania prądu i zasilania Moving e. Dzięki niemu można będzie dostarczyć źródła prądu wszędzie tam, gdzie organizowana jest pomoc podczas sytuacji awaryjnej.

Podstawę Moving e stanowi Charging Station – elektryczny autobus na ogniwa paliwowe pełniący funkcję stacji ładowania na kołach. Jest on wyposażony w dwa przenośne zewnętrzne urządzenia wyjściowe Honda Power Exporter 9000, 56 przenośnych akumulatorów Hondy (w tym 20 egzemplarzy LiB-AID E500 oraz 36 baterii Mobile Power Pack), a także 36 dwukierunkowych ładowarek Honda Mobile Power Pack Charge & Supply Concept do baterii MPP.

Charging Station jest jednak nie tylko mobilnym generatorem. Autobus ten może także zapewnić schronienie i miejsce do spania osobom ewakuowanym.

Charging Station został opracowany na podstawie miejskiego autobusu Toyota FC Bus. Sprzedaż tego pojazdu rozpoczęła się w 2016 roku, a w 2018 roku na rynek trafiła druga generacja – o nazwie Toyota SORA.

W ramach programu Moving e Charging Station został wyposażony w dwukrotnie większą liczbę zbiorników wodoru, które zwiększyły jego możliwości generowania energii do 454 kWh. Moc systemu zasilania zewnętrznych odbiorników wzrosła do 18 kW. Dzięki temu system Moving e może służyć jako źródło zasilania dla ośrodków ewakuacji oraz jako magazyn energii wygenerowanej przez ogniwa paliwowe, stanowiące główny element układu napędowego pojazdu.

Testy nowego rozwiązania rozpoczną się we wrześniu 2020 roku. Sprawdzona zostanie efektywność i praktyczność systemu Moving e w różnych sytuacjach. Toyota i Honda będą przy tym współdziałały z lokalnymi władzami i firmami, które będą zainteresowane udziałem w programie.

Charging Station będzie poruszał się w promieniu 100 km od stacji tankowania autobusów wodorowych. Będzie mógł dostarczyć od 240 do 490 kWh energii, w zależności od pokonanego dystansu od i do punktu tankowania wodoru.

Toyota to największy producent samochodów wodorowych na świecie. W 2014 roku marka wprowadziła na rynek model Mirai – elektrycznego sedana napędzanego wodorem. 154-konny silnik elektryczny tego samochodu jest zasilany ogniwami paliwowymi, które na bieżąco generują prąd w reakcji wodoru i tlenu. Układ napędowy Mirai został następnie przystosowany do większych pojazdów, takich jak auta dostawcze, ciężarówki wielkogabarytowe oraz autobusy miejskie FC Bus i SORA.

W 2020 roku na rynku zadebiutuje druga generacja sedana Mirai – bezemisyjna limuzyna zaprojektowana na platformie TNGA, której zasięg wzrośnie o 30% w porównaniu do aktualnego modelu.

Dowiedz się więcej

Welwalk WW-2000 Welwalk WW-2000 Poznaj nową generację robota rehabilitacyjnego Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Platform 4 – autonomiczny samochód Toyoty Dowiedz się więcej Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Owocna współpraca Toyoty i CaetanoBus Autobus z wodorowym napędem Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy Dowiedz się więcej Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Dowiedz się więcej Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Dowiedz się więcej Nedo, Sharp i Toyota Nedo, Sharp i Toyota Przetestują baterie słoneczne Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Powstanie elektryczny SUV Pierwsze autobusy z ogniwami Toyoty Pierwsze autobusy z ogniwami Toyoty Bezemisyjny transport wodorowy Toyota C-HR Toyota C-HR Poznaj nowy stopień wyrafinowania Toyota liderem innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji Toyota liderem innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji 4 214 patentów w 2015 r.
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.