Internetowy Salon Toyoty cieszy się coraz większą popularnością

Zakup samochodu bez wychodzenia z domu

2020-04-03

Z Internetowego Salonu Toyoty korzysta już coraz więcej klientów. Rozbudowana funkcja wideorozmowy pozwala – bez wychodzenia z domu – ustalić z przedstawicielem wybranego dilera wszystkie interesujące nas szczegóły, obejrzeć wybrany model, a nawet dokonać zakupu. Dostęp do platformy znajdziemy na stronach: toyota.pl i lexus-polska.pl oraz autoryzowanych salonów obu marek.

„Tylko w ciągu ostatnich 3 dni odnotowaliśmy 1370 połączeń na platformie Internetowego Salonu Toyoty. Dane wewnętrzne (m.in. średni czas rozmowy) pokazują, że kontakt z salonami nawiązywały osoby zaciekawione nowym kanałem komunikacji, ale również mające wstępnie sprecyzowane oczekiwania zakupowe. Z dnia na dzień osób korzystających z możliwości wideorozmowy jest coraz więcej. To daje nam satysfakcję z poświęcenia, z jakim pracowaliśmy w ostatnim czasie nad szybkim wdrożeniem pełnej funkcjonalności platformy” – powiedział Dawid Stawinoga, manager działu rozwoju sieci dilerskiej Toyota Motor Poland.

Już nie trzeba wychodzić z domu, by kupić samochód. Wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem. Podczas wideorozmowy za pośrednictwem Internetowego Salonu Toyoty przedstawiciel dilera pomoże wybrać model i konfigurację auta, zaprezentuje każdy detal samochodu stojącego w salonie oraz przeprowadzi całą procedurę zamówienia i sprzedaży. Wszystkie niezbędne dokumenty są udostępnione na pulpicie komputera sprzedawcy. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana kurierem. Również auto może być dostarczone pod wskazany przez klienta adres.

„Jesteśmy dumni, że dziś w obliczu pandemii możemy zapewnić naszym klientom pełne bezpieczeństwo i komfort zakupu samochodu bez wychodzenia z domu. System internetowego salonu oraz jego kluczowa funkcja wideorozmowy, nad którą pracowaliśmy od kilku miesięcy, pozwalają bardzo realistycznie zaprezentować samochód, przedstawić z bliska wszystkie jego detale, np. wzory felg, kolor nadwozia czy wykończenie tapicerki. W ten sposób nasi klienci czują się tak, jakby osobiście odwiedzili wybrany salon, zachowując wymagany dziś dystans” – zaznaczył dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

„Finalizując sprzedaż, udostępniamy potrzebne dokumenty oraz zestawienia wprost z dysku komputera konsultanta Toyoty, uwspólniając zawartość jego pulpitu. Dodatkowo platforma pozwala płynnie przełączać się podczas rozmowy między komputerem a urządzeniami mobilnymi obsługi dilerskiej, co gwarantuje realizm prezentacji, czyniąc całą platformę unikatową i innowacyjną. Rosnąca z dnia na dzień liczba połączeń potwierdza słuszność jej uruchomienia. Internetowy salon staje się w obecnej sytuacji bardzo ważnym kanałem sprzedażowo-zakupowym dla Toyoty i Lexusa” – dodał Jacek Pawlak.

Jak można połączyć się ze sprzedawcą?

Wystarczy wejść na stronę toyota.pl i kliknąć baner „Witamy w Internetowym Salonie Toyoty”. Następnie należy wybrać region i konkretną stację dilerską, a następnie kliknąć przycisk „Wideorozmowa”. Podobnie wygląda to na stronie lexus-polska.pl. Dostęp do platformy znajdziemy też na stronach autoryzowanych salonów obu marek.

Wideorozmowy można nawiązywać w godzinach pracy salonów. W pozostałym czasie klienci mogą korzystać z Live Chat.

W najbliższych dniach internetowy salon z funkcją wideorozmowy będzie dostępny także dla klientów zainteresowanych samochodami używanymi. Wystarczy wejść na stronę toyotaplus.pl.

Prace nad nowatorskim systemem Internetowego Salonu Toyoty trwają od październiku 2019 roku. Od kilku miesięcy projekt ten był testowany przez trzy salony marki. Jego głównym celem było otworzenie dodatkowego kanału sprzedaży dla dilerów Toyoty i Lexusa w Polsce.

W obliczu pandemii koronawirusa Toyota zakończyła w połowie marca program testowy i udostępniła internetowy salon wszystkim swoim klientom.

Toyota Motor Poland jest jednym z najbardziej innowacyjnych przedstawicielstw marki w Europie. W ostatnich latach firma wprowadziła w życie wiele nowatorskich rozwiązań. Jednym z nich jest m.in. zapoczątkowany w 2019 roku pilotażowy program budowy sieci Toyota Professional. Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w europejskiej sieci Toyoty.

Dowiedz się więcej

Toyota Dream Car Art Contest 2021 Toyota Dream Car Art Contest 2021 Weź udział w XIV edycji konkursu Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Premiera sportowego hot-hatcha Rośnie sprzedaż aut dostawczych Toyoty Rośnie sprzedaż aut dostawczych Toyoty Listopad – najlepszym miesiącem Nowy elektryczny SUV Toyoty Nowy elektryczny SUV Toyoty Pierwszy model w architekturze e-TNGA TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie Ostatni wyścig TS050 HYBRID 100 000 hybryd Toyoty w Polsce 100 000 hybryd Toyoty w Polsce Niskoemisyjne auta coraz popularniejsze Toyota z nagrodą SAFETYBEST 2020 Toyota z nagrodą SAFETYBEST 2020 Jurorzy docenili najnowsze rozwiązania marki Yaris najpopularniejszym autem miejskim Yaris najpopularniejszym autem miejskim Sprawdź wyniki sprzedaży Doskonałe wyniki sprzedaży TME Doskonałe wyniki sprzedaży TME Sprawdź najnowsze dane Toyota umacnia pozycję na rynku flotowym Toyota umacnia pozycję na rynku flotowym Dowiedz się więcej Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Testy ruszą wiosną 2022 roku Toyota zyskuje na rynku aut użytkowych Toyota zyskuje na rynku aut użytkowych Hilux – liderem segmentu