W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 roku TME dostarczyła europejskim klientom 715 081 samochodów. Pomimo pandemii znacząco korygującej rynek Toyota utrzymała dobre tempo sprzedaży. Marka zanotowała spadek tylko o 15%, co jest wynikiem znacznie lepszym od średniej dla rynku wynoszącej -25%. To pozwoliło TME zwiększyć udział w europejskim rynku o 0,8 punktu procentowego – do 6,1%.
Samochody hybrydowe niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów. W ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku sprzedano 372 893 hybryd (-4,5%), co stanowi 52% całkowitej sprzedaży TME w tym okresie. Udział hybryd w łącznej liczbie aut dostarczonych klientom w Europie Zachodniej i Środkowej wynosi a 63%, w Europie Wschodniej – 21%.
W trzecim kwartale 2020 roku (lipiec-wrzesień) sprzedaż TME wzrosła o 11,5% rok do roku. Rekordowa była zwłaszcza liczba zamówień na nowego Yarisa. Dzięki temu Toyota zwiększyła nawet swoje prognozy całkowitych wyników na koniec 2020 roku.
„Od momentu wznowienia produkcji po krótkiej przerwie, tempo sprzedaży Toyoty i Lexusa szybko wróciło do poziomu sprzed lockdownu. Zainteresowanie klientów całą gamą modelową Toyoty i Lexusa jest bardzo wysokie, a niedawna premiera nowego Yarisa przyniosła dodatkowy wzrost sprzedaży” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
„Choć sytuacja jest nadal niepewna w związku z pandemią, zwiększyliśmy nasze prognozy rocznej sprzedaży w 2020 roku do 975 000 samochodów, zakładając, że obecne warunki na rynku utrzymają się do końca roku. Wielu klientów wybiera niskoemisyjne samochody hybrydowe, a jednocześnie nasza gama zelektryfikowanych napędów poszerza się za sprawą nowych modeli nisko- i bezemisyjnych – RAV4 Plug-in Hybrid, PROACE EV i Lexusa UX 300e” – kontynuował Matt Harrison.
W ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku europejskie salony Toyoty opuściło łącznie 664 157 samochodów. Sprzedaż rok do roku zmniejszyła się o 14% (przy 25-procentowym spadku całego rynku).
W ciągu trzech kwartałów 2020 roku Toyota dostarczyła klientom 340 226 hybryd (-13% rok do roku). Stanowi to 51% sprzedanych samochodów marki.
Klienci Toyoty najchętniej wybierali Corollę Hybrid (107 598 sprzedanych aut), Toyotę C-HR Hybrid (81 637 aut) i Yarisa Hybrid (66 340 aut).
W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku hybrydy stanowiły w Polsce już 44,86% całkowitej liczby rejestracji Toyoty. Wynik ten wzrósł z poziomu 38%, notowanego w tym samym okresie 2019 roku. Salony opuściło rekordowe 18 877 hybryd marki – o 9% więcej niż rok wcześniej.
Liderem rynku niskoemisyjnych aut w naszym kraju jest Corolla Hybrid (7 633 auta). Drugie miejsce zajęła Toyota C-HR Hybrid (4 450 aut), trzecie – RAV4 Hybrid (3 877 aut).
TOYOTA MOTOR EUROPE | 715 081 |
TOYOTA | 664 157 |
AYGO | 64 989 |
Yaris (łącznie) | 135 292 |
Yaris Hybrid | 62 566 |
Corolla (łącznie) | 138 337 |
Corolla Hybrid | 107 598 |
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) | 90 498 |
Corolla HB i TS Kombi Hybrid | 84 185 |
Corolla Sedan (łącznie) | 47 839 |
Corolla Sedan Hybrid | 23 413 |
Toyota C-HR (łącznie) | 87 311 |
Toyota C-HR Hybrid | 81 637 |
Rodzina Priusa | 13 536 |
Prius | 2 602 |
Prius+ | 9 272 |
Prius Plug-in Hybrid | 1 662 |
Mirai | 152 |
Camry (łącznie) | 33 374 |
Camry Hybrid | 8 549 |
Supra | 750 |
RAV4 (łącznie) | 106 137 |
RAV4 Hybrid | 66 340 |
Highlander | 969 |
Land Cruiser | 25 303 |
Hilux | 25 352 |
PROACE | 19 619 |
Inne modele | 238 228 |