Toyota i Weathernews zwiększą dokładność prognozy pogody

Główny cel – poprawa bezpieczeństwa jazdy

2019-11-14


Toyota i serwis pogodowy Weathernews rozpoczęły testy systemu zwiększającego dokładność prognozy pogody. Będzie on oparty na danych meteorologicznych, a także danych pozyskanych podczas pracy wycieraczek samochodów połączonych w sieci.

1 listopada br. w Tokio, Osace oraz w prefekturze Aichi, gdzie mieści się główna siedziba Toyoty, rozpoczęły się testy nowego systemu. Samochody Toyoty zostały wyposażone w moduł DCM (Data Communication Module), który połączył je z internetem oraz wirtualną platformą Toyoty dla usług mobilnych. Anonimowe dane o ruchu wycieraczek pojazdów biorących udział w testach przez internet trafiają do Weathernews. Tam są analizowane i porównywane z danymi z sieci 13 tys. stacji meteorologicznych rozmieszczonych w całej Japonii. Na podstawie zgromadzonych danych Weathernews opracowuje prognozy pogody.

Samochody Toyoty połączone w sieci

W czerwcu ubiegłego roku w Japonii Toyota rozpoczęła sprzedaż modeli Crown i Corolla hatchback połączonych z internetem. W przyszłości japoński koncern zamierza wprowadzić tę technologię do niemal wszystkich nowych samochodów dostępnych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Połączenie z siecią dostarcza kierowcom w czasie rzeczywistym ważnych informacji o samochodzie, o ruchu drogowym, a także o istotnych obiektach w okolicy, takich jak szpitale czy restauracje.

W trosce o bezpieczeństwo na drogach

Jak wynika z raportu Comparison of Number of Accidents on Sunny and Rainy Days przygotowanego przez Metropolitan Expressway Company Limited, w czasie deszczu liczba wypadków wzrasta czterokrotnie (w porównaniu za słoneczną pogodą). Opady mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy samochodem.

Połączenie informacji przesyłanych automatycznie przez samochody z danymi meteorologicznymi pozwoli nie tylko publikować bardziej precyzyjne prognozy, lecz zwiększy również bezpieczeństwo jazdy samochodem. Działanie wycieraczek w samochodach Toyoty na danym terenie zostanie naniesione na mapę, a następnie porównane z danymi ze stacji meteorologicznych. Wycieraczki włączają się, kiedy pojawiają się opady, dlatego dane z samochodów pozwalają uzupełnić informacje o opadach tam, gdzie standardowe radary nie są skuteczne.

Znaczenie informacji meteorologicznych dla bezpieczeństwa

W ostatnim czasie straty spowodowane zjawiskami pogodowymi stają się coraz większe. Jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na aktualne, lokalne informacje pogodowe – podobnie jak na informacje o tym, jak należy się na nie przygotować. Wykorzystywane obecnie narzędzia już nie wystarczą. Potrzebne więc są bardziej szczegółowe i precyzyjne informacje o pogodzie w czasie rzeczywistym.

Danych takich mogą dostarczyć pojazdy poruszające się po określonym terenie i podłączonych do internetu. Dlatego Toyota rozwija serwis pogodowy jako jedną z usług cyfrowych oferowanych w samochodach połączonych z siecią.

Wspólny projekt Toyoty i Weathernews otwiera nowe możliwości monitorowania warunków na drogach. Pozwala wyjść poza konwencjonalne metody przewidywania pogody i oprzeć je na złożonej analizie danych pochodzących z różnych źródeł. W ramach współpracy obu firm został opracowany algorytm sztucznej inteligencji, który ma za zadanie przewidywać, gdzie drogi mogą zostać zalane. Testy tego algorytmu zostały przeprowadzone w październiku.

Dowiedz się więcej

Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce 6700 zarejestrowanych Toyot Części zamienne do klasycznych modeli Toyoty Części zamienne do klasycznych modeli Toyoty Dowiedz się więcej Toyota Mirai drugiej generacji Toyota Mirai drugiej generacji Zobacz, czym będzie się wyróżniał ten model Toyota najbardziej podziwianą firmą motoryzacyjną na świecie Toyota najbardziej podziwianą firmą motoryzacyjną na świecie Zobacz ranking magazynu Fortune 2020 Toyota Motor Europe korzysta wyłącznie z odnawialnych źródeł energii Toyota Motor Europe korzysta wyłącznie z odnawialnych źródeł energii Sprawdź Toyota rozpoczęła 2020 rok na szczycie Toyota rozpoczęła 2020 rok na szczycie Udział w rynku w styczniu wzrósł do 19,4% Toyota planuje wprowadzić na rynek nowy model Toyota planuje wprowadzić na rynek nowy model Powstanie subkompaktowy SUV XIV Edycja Dream Car Art Contest XIV Edycja Dream Car Art Contest Zapraszamy do kolejnej edycji konkursu Jazda na suwak Jazda na suwak Nowe przepisy w kodeksie drogowym MIRISE Technologies – nowa spółka Toyoty i DENSO MIRISE Technologies – nowa spółka Toyoty i DENSO Dowiedz się więcej Dariusz Mikołajczak nowym prezesem TMMP Dariusz Mikołajczak nowym prezesem TMMP Dowiedz się więcej Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Toyota GR Yaris zadebiutuje 10 stycznia Nowy sportowy samochód w specyfikacji drogowej
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.