Toyota i BYD otwierają wspólny ośrodek badawczy R&D

Główny cel – rozwój baterii i samochodów elektrycznych

2019-11-08


Toyota wraz z chińskim koncernem BYD powołała do życia ośrodek badań i rozwoju (R&D). Skupi się on na rozwoju baterii do samochodów elektrycznych (BEV). Będzie również opracowywał samochody elektryczny nowej generacji.

Nowy ośrodek badawczy Toyoty i BYD

Ośrodek R&D rozpocznie swoją działalność w 2020 roku w Chinach. Udziały w nim Toyota i BYD podzielą po równo. Zespół zostanie stworzony z inżynierów Toyoty i BYD, pracujących obecnie w innych ośrodkach rozwojowych tych koncernów.

„Kierując się naszym stałym celem promowania i wprowadzania do szerokiego użytku zelektryfikowanych samochodów, bardzo się cieszymy, że Toyota i BYD zostaną partnerami i będą współpracować, odkładając na bok rywalizację. Liczymy, że ta współpraca zaowocuje dalszym rozwojem i wzrostem obu firm” – podkreślił Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty.

„Chcemy połączyć możliwości BYD w kwestii budowy samochodów elektrycznych oraz naszą konkurencyjność na rynku BEV z wysoką jakością oraz technologiami bezpieczeństwa Toyoty, by wprowadzić na rynek najlepsze samochody elektryczne tak szybko jak to możliwe” – powiedział Lian Yu-bo, starszy wiceprezydent BYD.

Samochody elektryczne nowej generacji

Toyota i BYD w ramach R&D będą wspólnie opracowywać samochody elektryczne nowej generacji oraz promować ich jak najszersze stosowanie. Zakładają, że w znacznym stopniu przyczyni się to do poprawy jakości powietrza i stanu środowiska naturalnego.

Od hybrydy do samochodu elektrycznego

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek Priusa – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód hybrydowy. Do tej pory japoński producent na całym świecie sprzedał już ponad 14 milionów zelektryfikowanych aut – głównie hybryd.

Teraz Toyota stawia na elektromobilność. Kierownictwo koncernu jest przekonane, że niskoemisyjne samochody mogą przynieść wymierne korzyści społeczeństwu, pod warunkiem jednak, że będą szeroko stosowane.

Toyota popularyzuje elektromobilność również w Chinach, produkując samochody dostosowane do wymagań chińskich klientów. Współpracuje przy tym z Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) oraz ośrodkami R&D otwartymi wspólnie z China FAW Group Corporation (FAW) oraz Guangzhou Automobile Group (GAC).

BYD – producent baterii i dostawca kompleksowych rozwiązań energetycznych

Chińska firma BYD została założona w 1995 roku. Nazwa BYD to skrót od hasła „Build Your Dreams”.

Początkowo zajmowała się głównie produkcją baterii. Z czasem przekształciła się w dostawcę kompleksowych rozwiązań energetycznych, w tym zelektryfikowanych samochodów i dużych magazynów energii.

W 2008 roku BYD stał się pierwszym na świecie producentem hybryd plug-in (PHEV). Od 2015 roku przez cztery lata z rzędu producent ten sprzedawał najwięcej BEV i PHEV na świecie.

Dowiedz się więcej

Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Dowiedz się więcej Toyota wyłącznym właścicielem fabryki w Kolinie Toyota wyłącznym właścicielem fabryki w Kolinie Sprawdź szczegóły Toyota liderem rynku samochodowego w Polsce Toyota liderem rynku samochodowego w Polsce Sprawdź szczegóły Toyota liderem pod względem liczby rejestracji Toyota liderem pod względem liczby rejestracji Sprawdź ofertę wyprzedażową marki Bank BNP Paribas wzmocnił swoją hybrydową flotę Bank BNP Paribas wzmocnił swoją hybrydową flotę Dowiedz się więcej Fabrykę Toyoty opuścił 4-milionowy Yaris Fabrykę Toyoty opuścił 4-milionowy Yaris Dowiedz się więcej Toyota Dream Car Art Contest 2021 Toyota Dream Car Art Contest 2021 Weź udział w XIV edycji konkursu Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Premiera sportowego hot-hatcha Rośnie sprzedaż aut dostawczych Toyoty Rośnie sprzedaż aut dostawczych Toyoty Listopad – najlepszym miesiącem Nowy elektryczny SUV Toyoty Nowy elektryczny SUV Toyoty Pierwszy model w architekturze e-TNGA TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie Ostatni wyścig TS050 HYBRID 100 000 hybryd Toyoty w Polsce 100 000 hybryd Toyoty w Polsce Niskoemisyjne auta coraz popularniejsze