TOYOTA GAZOO Racing startuje w Rajdzie Maroka z Fernando Alonso

Kolejny sprawdzian przed Rajdem Dakar

2019-10-04

Fernando Alonso i jego pilot, Marc Coma, wystartują w Rajdzie Maroka. Będzie to pierwszy start hiszpańskiego duetu w rajdach cross-country z międzynarodową czołówką, a jednocześnie kluczowy sprawdzian przed Rajdem Dakar.

Alonso i Coma mają już za sobą testy w Namibii i Polsce, jak również start w rajdzie Lichtenburg 400 w RPA. Teraz przed hiszpańskim duetem jest największe wyzwanie – liczący 2500 km Rajd Maroka. Ta, niezwykle wymagająca impreza, stanowi dla ostatni sprawdzian przed Rajdem Dakar. Na starcie w Fezie pojawi się w związku z tym cała światowa czołówka.

TOYOTA GAZOO Racing South Africa na starcie również pojawi się w najsilniejszym składzie. W fabrycznie przygotowanych Toyotach Hilux wystartują cztery załogi. Obok Alonso i Comy w Rajdzie Maroka pojadą zwycięzcy ostatniego Rajdu Dakar i pięciokrotni triumfatorzy marokańskiej imprezy, Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, a także Giniel de Villiers z pilotem Alexem Haro oraz Bernhard ten Brinke i Tom Colsoul.

Warto podkreślić, że na liście zgłoszeń do Rajdu Maroka Hilux to najpopularniejsza terenówka w grupie T1. Oprócz czterech załóg zgłoszonych przez fabryczny zespół, jeszcze siedem innych zdecydowało się na ten model.

„To dla naszego zespołu kluczowa impreza nie tylko ze względu na testy i prace nad rozwojem Hiluxa przed Rajdem Dakar. Ważne jest dla nas też to, że Nasser ma szansę na piąty Puchar Świata i szóste zwycięstwo w Maroku” – podkreślił Glyn Hall, szef TOYOTA GAZOO Racing South Africa.

Toyota : Rajd Maroka 2019
Alonso i Coma i ich mentorzy

Hiszpański duet Alonso i Coma długo przygotowywał się do swojego pierwszego wspólnego pustynnego wyzwania. Od 29 września w ramach treningu przejechali blisko 1400 km, zaliczając m.in. czterodniowe testy nieopodal Arfud. W rolę ich mentorów wcielili się de Villiers i Haro.

„Fernando uczy się bardzo szybko, co nas bardzo cieszy. Czasem testy mogą być o wiele trudniejsze od samego rajdu. Na treningach skupiasz się na powtarzalności, starasz się wyczuć najdrobniejsze różnice, a nie myślisz o czasach. Z ogromnym wyzwaniem zmierzyli się również nasi mechanicy, którzy przez cztery dni wymienili nam 60 amortyzatorów” – podsumował de Villiers.

Ogromne wsparcie Alonso okazuje również Al-Attiyah. Katarczyk zaprosił Hiszpana we wrześniu na dwudniowe pustynne testy w pojeździe UTV. Alonso ćwiczył tam technikę prowadzenia auta po wydmach i różnych rodzajach piasku.

„Cieszę się, że Fernando jest z nami w zespole. Pracowałem z nim w ciągu ostatnich kilku dni, by pomóc mu w nauce utrzymywania odpowiedniego tempa na wydmach. Do tej pory zrobił niesamowite postępy i jestem przekonany, że ten start da mu nieocenione doświadczenie przed Rajdem Dakar” – powiedział Al-Attiyah.

Toyota Hilux : Rajd Maroka 2019
Nauka i chęć rywalizacji

„Fernando jest w trakcie swojego programu treningowego. Uczy się i odkrywa, jak prowadzić auto w tak różnorodnym terenie, szybko przyswajając nowe umiejętności. Ten rajd na pewno nie będzie łatwy. Nigdy taki nie był” – zaznaczył Hall.

Alonso – jak na jednego z najlepszych kierowców przystało – zdaje sobie sprawę, jakie trudne czeka go wyzwanie, i robi wszystko, by jak najszybciej osiągać dobre wyniki.

„Testy były bardzo udane, pokonaliśmy wiele kilometrów, a ja zdobyłem kolejne doświadczenia. Dla mnie i Marka Rajd Maroka będzie kolejnym etapem treningowym. Ukończenie pięciodniowego rajdu będzie dla nas najlepszą lekcją. Mam jednak świadomość, że to jest rajd i chcę rywalizować. Będę porównywał swoje czasy do bardziej doświadczonych kolegów z zespołu, żeby zrozumieć, gdzie mogę jeszcze przyspieszyć, co może być pomocne w kontekście Rajdu Dakar” – zapewnił Alonso.

„To niesamowite uczucie być częścią programu TOYOTA GAZOO Racing. Atmosfera pomiędzy kierowcami, pilotami, mechanikami czy menedżerami jest przyjazna. Zespół jest bardzo doświadczony, odnosił sukcesy, a to tylko wzmacnia moją pewność siebie, bo wiem, że trafiłem w dobre ręce. Podoba mi się, jakie relacje budujemy z zespołem i nie mogę doczekać się, gdy zaczniemy się między sobą ścigać” – dodał Hiszpan.

20. edycja Rajdu Maroka rozpocznie się 5 października w Fezie (zakończy się tamże 9 października). Przed zawodnikami trudne technicznie trasy z szybkimi sekcjami i znaczne fragmenty po piasku i wydmach na granicy z Saharą. W sumie do pokonania będzie 2500 km.

Dowiedz się więcej

Fernando Alonso za kierownicą Toyoty Hilux Fernando Alonso za kierownicą Toyoty Hilux Nowe doświadczenia Zespół TOYOTA GAZOO Racing w legendarnym Rajdzie Dakar Zespół TOYOTA GAZOO Racing w legendarnym Rajdzie Dakar Sprawdź Toyota na mecie Rajdu Dakar 2018 Toyota na mecie Rajdu Dakar 2018 Przeczytaj więcej o naszych sukcesach The sky’s the limit. Toyota in the World Rally Championship The sky’s the limit. Toyota in the World Rally Championship Armed with more knowledge, a stronger, faster Yaris WRC and three hard-charging crews, TOYOTA GAZOO Racing tackle the 2018 World Rally Championship pushing the limits for better. Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing Dowiedz się więcej GR010 HYBRID GR010 HYBRID Zobacz nowy hipersamochód TOYOTA GAZOO Racing Sébastien Ogier rajdowym mistrzem świata 2020 Sébastien Ogier rajdowym mistrzem świata 2020 Dowiedz się więcej TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie TOYOTA GAZOO Racing zwycięża w Bahrajnie Ostatni wyścig TS050 HYBRID Rajd Dakar 2021 Rajd Dakar 2021 Kierowcy i samochody Toyoty gotowe do nowych wyzwań Toyota zyskuje na rynku aut użytkowych Toyota zyskuje na rynku aut użytkowych Hilux – liderem segmentu Toyota Hilux po faceliftingu Toyota Hilux po faceliftingu Sprawdź wyposażenie i silniki Toyota umacnia się na rynku aut dostawczych w Polsce Toyota umacnia się na rynku aut dostawczych w Polsce Sprawdź szczegóły