Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty do 10,38 milionów egzemplarzy

Zasłużony sukces po raz czwarty z rzędu

2018-01-30

Toyota Motor Corporation (TMC) po raz czwarty z rzędu przekroczyła liczbę 10 milionów sprzedanych samochodów w ciągu roku. Koncern zanotował wzrost sprzedaży o 2,1%.

Toyota CH-R : Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty

Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino – marki należące do Toyota Motor Corporation – uzyskały łączny wynik sprzedaży 10 385 889 samochodów. Cztery lata temu Toyota jako pierwszy koncern motoryzacyjny w historii przekroczyła liczbę 10 milionów aut sprzedanych w ciągu roku. Od tego czasu firma co roku powtarza ten sukces.

Toyota Prius Plug In : Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty

Globalna produkcja Toyoty wyniosła w 2017 roku 10 466 451 pojazdów, o 2,5% więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 4 265 004 samochody powstały w Japonii, zaś 6 201 447 w pozostałych fabrykach.

Toyota Hilux : Rajd Dakar 2018

Kierowcy na całym świecie kupili 1 516 451 hybryd Toyoty i Lexusa. Stanowią one ponad 16% całkowitej sprzedaży obu marek. W ciągu roku z salonów Toyoty wyjechało 1 363 829 hybryd, zaś Lexus dostarczył swoim klientom 152 622 auta hybrydowe. Najpopularniejszym modelem hybrydowym był już tradycyjnie Prius (218 587 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 191 559 aut. Ładowanego z gniazdka Priusa Plug-in Hybrid kupiono aż 51 006 razy.


Toyota i Lexus Daihatsu Hino Razem
Sprzedaż w Japonii 1 633 161 63 0902 67 776 2 331 839
Sprzedaż poza Japonią 7 750 606 186 095 117 349 8 054 050
Łączna sprzedaż na świecie 9 383 767 816 997 185 125 10 385 889
Toyota C-HR : Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty
Toyota Prius : Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia, dowiedz się więcej.

Zapewniają bezpieczeństwo na stronach Toyoty i podstawową funkcjonalność.

Ulepszają działanie usług, które oferujemy, umożliwiając analitykę, monitoring, wyświetlanie okien z kwestionariuszami i poprawę wydajności.

Umożliwiają zapamiętywanie danych logowania oraz innych wyborów dokonywanych przez użytkownika na stronie.

Pozwalają cieszyć się pełną funkcjonalnością, zapamiętują odwiedzone strony oraz umożliwiają wyszukiwanie usług w Twojej lokalizacji. Zaznaczenie tej opcji skutkuje wyświetlaniem lepiej dopasowanych reklam na stronie Toyoty i poza nią.