Toyota po raz 15. najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking Best Global Brands 2018

2018-10-05

W prowadzonym przez firmę Interbrand corocznym rankingu najbardziej wartościowych marek – Best Global Brands 2018 – Toyota już po raz 15. zajęła czołowe miejsce wśród firm motoryzacyjnych. W zestawieniu ogólnym japoński koncern uplasował się na 7. miejscu. Wartości marki Toyota wzrosła do 53,4 mld dolarów.

Eksperci Interbrand docenili zróżnicowaną gamę modelową Toyoty, jej globalny zasięg oraz prace nad rozwojem samochodów zelektryfikowanych. Zdaniem Interbrand japoński koncern odpowiada na potrzeby i upodobania swoich klientów. Jego renoma jest oparta na autentycznych wartościach. Marka jest pozytywnie postrzegana zarówno przez swoich klientów, jak i opinię publiczną.

„Jakość aut Toyoty to efekt bardzo wytężonej, wieloletniej pracy ponad 1000 inżynierów rozlokowanych w centrach jakości marki. Elementy o niewystarczającej jakości technicznej staramy się usuwać nie tylko na etapie produkcji, ale także w już używanych samochodach. Stąd bierze się w naszej marce tak znaczna liczba akcji serwisowych wyprzedzająca wystąpienie ewentualnych problemów technicznych. To zapobieganie wynikające z troski o naszych Klientów połączone z pilnowaniem standardów jakości w salonach i serwisach Toyoty procentuje później wysokimi miejscami w rankingach jakości i wartości” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

„Zdajemy sobie sprawę, że tak wysoką pozycję można bardzo łatwo stracić. Dlatego m.in. rodzima Akademia Toyoty, kształcąca kadry sprzedażowe oraz techniczne dla polskiej Toyoty, szkoli w roku około 2500 osób, wydając 500 certyfikatów” – podkreślił Robert Mularczyk.

Toyota kolejny rok z rzędu plasuje się pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek na świecie – obok takich technologicznych potentatów, jak Apple, Google, Amazon, Microsoft czy Samsung. Wartość japońskiego koncernu przewyższa takie marki jak Facebook, Intel czy IBM.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2018 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
7 Toyota 53,4
8 Mercedes-Benz 48,6
13 BMW 41,0
20 Honda 23,68
35 Ford 13,99
36 Hyundai 13,53
40 Nissan 12,21
41 Volkswagen 12,2
42 Audi 12,19
52 Porsche 10,7
71 Kia 6,92
78 Land-Rover 6,22
80 Ferrari 5,76
90 Mini 5,25
93 Harley-Davidson 5,16
100 Subaru 4,21
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2018 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Sektor Wartość marki (mld USD)
1 Apple Technologie 214,48
2 Google Technologie 155,5
3 Amazon Sprzedaż 100,76
4 Microsoft Technologie 92,71
5 Coca-Cola Napoje 66,34
6 Samsung Technologie 59,89
7 Toyota Motoryzacja 53,4
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 48,6
9 Facebook Technologie 45,17
10 McDonalds Restauracje 43,42

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK