Puchar Toyota Media Cup powstał specjalnie z myślą o dziennikarzach mających zacięcie wyścigowe, aby mogli sprawdzić się w sportowej rywalizacji na torze, w bezpiecznych i przyjacielskich warunkach.
Eliminacje do wielkiego finału odbywały się w każdym z czterech wspomnianych krajów. Polska edycja obejmowała dwie rundy na nowoczesnych obiektach – w kwietniu na Torze Modlin i w maju na Torze Łódź – gdzie wzięło udział 17 redakcji mediów o tematyce motoryzacyjnej, technologicznej i biznesowej. Rywalizacja polegała na pokonaniu w jak najkrótszym czasie pętli toru Yarisem GRMN, najnowszym sportowym hot hatchem Toyoty, oraz klasyczną Celicą GT szóstej generacji, w pełni przygotowanej do wyścigowej rywalizacji.
Polska edycja obejmowała dwie rundy na nowoczesnych obiektach – w kwietniu na Torze Modlin i w maju na Torze Łódź – gdzie wzięło udział 17 redakcji mediów o tematyce motoryzacyjnej, technologicznej i biznesowej. Rywalizacja polegała na pokonaniu w jak najkrótszym czasie pętli toru Yarisem GRMN, najnowszym sportowym hot hatchem Toyoty, oraz klasyczną Celicą GT szóstej generacji, w pełni przygotowanej do wyścigowej rywalizacji.

Finał, który odbył się na międzynarodowym torze Slovakia Ring, zgromadził 21 przedstawicieli mediów z Polski, Węgier, Czech i Słowacji. Każdy z uczestników trzykrotnie zasiadał za kierownicą torowej Celiki GT i Yarisa GRMN, biorąc udział w przejazdach treningowych, kwalifikacyjnych i finałowych. Wszyscy dziennikarze mieli także możliwość testowania perfekcyjnych właściwości jezdnych tylnonapędowej Toyoty GT86.

Długi na niemal 6 kilometrów tor Slovakia Ring został przygotowany w taki sposób, aby pomieścić dwie oddzielne trasy – jedną z myślą o Celicach i drugą, stworzoną specjalnie dla Yarisa GRMN i modelu GT86. Obie pętle były bardzo szybkie, przez co kierowcy musieli wykazać się wysokimi umiejętnościami korzystania z całej szerokości toru. Co więcej, sportowe Yarisy i GT86 korzystały z głównej prostej startowej obiektu, na której kierowcy uzyskiwali prędkości dochodzące nawet do ponad 200 km/h. Idealną przyczepność gwarantowały słoneczna pogoda i opony Fulda przygotowane przez oficjalnego partnera Toyota Media Cup.

Specjalnie z myślą o trzech najszybszych dziennikarzach powstała międzynarodowa klasyfikacja. Wygrał w niej reporter TVN Turbo, Łukasz Byśkiniewicz, drugi był Czech Jakub Rejlek, a na trzecim miejscu uplasował się Majo Bona ze Słowacji.

Klasyfikacja zwycięzców Toyota Media Cup według krajów.
- Łukasz Byśkiniewicz, TVN Turbo
- Mateusz Pawelec, portal Antyweb
- Michał Hutyra, miesięcznik Fleet
- Majo Bona, Auto Motor a Sport
- Juraj Hrivnak, Auto Magazin
- Michal Karpat, Autozurnal
- Jakub Rejlek, Garáž.cz/Faster
- Martin Machala, Auto.cz
- Petr Hanke, Automobil
- Janos Vida, Hirtv/Garazs
- Istvan Valyi, Speedzone
- Tamas Hamvas, Autonavigator.hu