Pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA) imponuje nowatorskimi silnikami, znakomitymi osiągami, dopracowanymi systemami bezpieczeństwa i dużą dbałością o wszystkie szczegóły.

Nowy RAV4 charakteryzuje się solidną konstrukcją, a jego charakter podkreślają m.in. zwiększony prześwit oraz większy rozstaw kół. Samochód sprawdza się doskonale zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas weekendowych wycieczek turystycznych i wyjazdów urlopowych.

Zaletą nowego modelu nadal pozostaje łatwość manewrowania znana z poprzednich generacji. Dodać do tego należy większy komfort jazdy, gdyż przy długości 4600 mm (niemal takiej samej, jak długość aktualnej wersji), szerokości 1855 mm (o 10 mm większej niż obecnie), przy mniejszym przednim i tylnym zwisie, a większym o 30 mm rozstawie osi uzyskano bardziej przestronną kabinę. Również przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale też bardziej funkcjonalna.

Piąta generacja legendarnego SUV-a będzie dostępna z nowymi jednostkami napędowymi, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do tych stosowanych w obecnym RAV4. Nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym charakteryzuje się większą oszczędnością paliwa, mniejszą emisją, większą mocą i cichą jazdą. Z kolei nowy 2-litrowy silnik benzynowy będzie dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Inżynierowie nowej Toyoty RAV4 wiele uwagi zwrócili na dynamikę jazdy. Znacznie usprawniono zwłaszcza układy napędu na wszystkie koła. Dla wersji hybrydowej opracowano nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii.
Również platforma TNGA, na bazie której zbudowano nową Toyotę RAV4, korzystnie wpłynęła na dynamikę jazdy. Nisko położony środek ciężkości, optymalny rozkład masy oraz większa sztywność nadwozia zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy.
