Debiut nowej Toyoty AYGO

Salon Samochodowy w Genewie 2018

2018-02-23

Toyota AYGO, najpopularniejsze auto w segmencie A w Polsce, zostało poddane modernizacji. Odświeżony model jeszcze bardziej wyróżnia się w konkurencyjnym segmencie małych aut miejskich. Decydują o tym młodzieżowy styl auta i nowe możliwości personalizacji, zmodyfikowany silnik oraz niższe zużycie paliwa. Nowe AYGO zadebiutuje w marcu na targach w Genewie.

Od 2014 roku, kiedy zadebiutowała druga generacja modelu, Toyota AYGO nieprzerwanie odnosi na europejskim rynku znaczne sukcesy. Rozpoznawalny znak X zdobiący przód oraz szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu nadwozia i wnętrza sprawiają, że mała miejska Toyota zwraca na siebie uwagę i budzi emocje.

Toyota AYGO jest szczególnie atrakcyjna dla tych kierowców, dla których obok praktyczności liczy się także styl samochodu. Świetny wygląd i przyjemność z jazdy powodują, że AYGO przyciąga do salonów marki wielu nowych klientów. W 2017 roku AYGO znalazło się w czołówce segmentu A w Europie, uzyskując sprzedaż na poziomie ponad 85000 egzemplarzy i 6,6-procentowy udział w segmencie. W Polsce Toyota AYGO jest najpopularniejszym przedstawicielem kategorii najmniejszych aut miejskich – liczba 3254 egzemplarzy sprzedanych w 2017 roku zapewniła mu pierwsze miejsce i 24-procentowy udział w tej części rynku.

Przykuwający uwagę design

Nowe AYGO zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz stanowi mocną, trójwymiarową strukturę. Nowy projekt przodu auta otrzymał przeprojektowane przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.

Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią nowe światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie.

Odświeżone AYGO jest dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi. W ofercie znajdą się też nowe wzory kołpaków na 15'' koła, które podkreślają elegancki wygląd samochodu.

We wnętrzu pojawiła się unowocześniona tablica rozdzielcza o trójwymiarowym designie i nowym kolorze podświetlenia. Bardziej wyrafinowana kolorystyka wnętrza łącząca szarość Quartz Grey i lśniącą czerń Piano Black komponuje się z nowymi wzorami tapicerek.

Nowa Toyota Aygo 2018 w kolorze białym (czerwone dodatki)

Wersje wyposażenia

Nowa paleta wersji wyposażenia została opracowana z myślą o wymagających klientach i kładzie nacisk na bogactwo wyższych wersji. Odświeżone AYGO będzie dostępne w wersjach X oraz X-play. Każda konfiguracja wyróżnia się własnymi elementami stylistycznymi – wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.

Wersja X-play daje największe możliwości dostosowania wyglądu samochodu do indywidualnego gustu właściciela. AYGO X-play ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny, oferując w standardzie klimatyzację oraz system multimedialny X-touch z 7'' ekranem dotykowym.

Toyota opracowała ponadto edycje specjalne Selection w dwóch wersjach.
AYGO X-cite to najbardziej charakterystyczny wariant tego modelu, wyróżniający się dwukolorowym nadwoziem z nowym lakierem Magenta, 15'' aluminiowymi obręczami kół o czarnym wykończeniu, tapicerką ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowym wykończeniem wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicą rozdzielczą w kolorze Piano Black.

Najbardziej dynamiczną stylizacją wyróżnia się Toyota AYGO X-trend. Czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastuje z lusterkami bocznymi w kolorze Cyan, sportowym oklejeniem i 15'' aluminiowymi kołami o 10 ramionach. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia w kolorze Cyan oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.

Nowa Toyota Aygo 2018 w kolorze białym (czerwone dodatki) - tył samochodu

Większa dynamika i oszczędność

Odświeżona Toyota AYGO została udoskonalona pod względem osiągów i dynamiki jazdy – teraz jest jeszcze bardziej zwinna, a przy tym oszczędniejsza. Auto prowadzi się bardziej komfortowo dzięki redukcji we wnętrzu hałasu i wibracji.

Nagradzany, 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 cm3 po rewizji jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6,2. Silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach oraz zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w ruchu miejskim.

Unowocześniona jednostka 1,0 VVT-i ma nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz ulepszony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.

Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6000 obr./min, zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO 2 , która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO 2.

Nowe AYGO otrzymało udoskonalone zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu sterowania, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają także dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.

Nowa Toyota Aygo 2018 w kolorze fioletowym

Toyota Safety Sense

Toyota AYGO jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System przy prędkości od 10 do 80 km/h.

Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK