Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków

Rekordowy rok 2016

2017-01-09

Toyota jest najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut. W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15642 samochody producenta. Jednocześnie Toyota odnotowała w tym roku najwyższą sprzedaż w swojej historii w Polsce. Marka sprzedała 42913 aut, o 16 procent więcej niż w roku poprzednim. 19-procentowy udział w tej liczbie miały hybrydy. Ich sprzedaż wzrosła względem 2015 roku ponad dwukrotnie do poziomu 8364 samochodów.

Polscy klienci indywidualni zarejestrowali w 2016 roku 15642 samochody marki Toyota, o 14,5 procent więcej niż rok wcześniej. Tym samym Toyota ponownie okazała się najpopularniejszą marką wśród Polaków.

W 2016 roku Toyota pobiła po raz drugi z rzędu rekord sprzedaży. Polscy klienci kupili 42913 aut tej marki, o 16 procent więcej niż rok wcześniej. Był to piąty z kolei rok wzrostu sprzedaży na polskim rynku.

Toyota ugruntowała w minionym roku swoją pozycję niekwestionowanego lidera hybryd. Ich sprzedaż wzrosła z 3819 samochodów w 2015 roku do 8364 aut w 2016 roku. Wzrost wyniósł 4544 egz. (119 procent). Obecnie już co piąta Toyota opuszczająca polski salon jest hybrydą.

Do tego spektakularnego sukcesu przyczyniły się nowe modele hybrydowe w ofercie marki oraz stale rosnąca popularność hybrydowych wersji Aurisa i Yarisa. W ubiegłym roku zadebiutowała czwarta generacja Priusa, dzięki której wzrosła sprzedaż tego modelu. Nowy RAV4 po raz pierwszy dostępny z napędem hybrydowym znalazł 2245 nabywców i od razu stał się najczęściej wybieraną wersją napędową tego modelu (49 procent całkowitej sprzedaży). Bestsellerem okazał się także nowy model – crossover C-HR, którego wersja miała aż 75 procent całkowitej sprzedaży modelu.

Auris Hybrid ponownie okazał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce, z wynikiem 3666 egz., o 977 egz. (36 procent) wyższym niż w 2015 roku. Wersja hybrydowa jest nadal najchętniej wybieraną wersją silnikową tego modelu i stanowi 35 procent całkowitej sprzedaży (wzrost z 27 procent w roku poprzednim). Salony opuściło też 1670 egz. Yarisa Hybrid, o 557 (50 procent) więcej niż rok wcześniej. Udział tej wersji w całkowitej sprzedaży modelu wzrósł z 11 do 14 procent.

Rok 2016 stał pod znakiem premier Toyoty. Obok nowego Priusa i C-HR oraz nowej wersji RAV4 z rozszerzoną gamą napędów zadebiutowała także odświeżona Corolla oraz 8. generacja Hiluxa i 2. generacja PROACE w wersji dostawczej Furgon i osobowej Verso. Hilux zyskał 459 nabywców, o 30 procent więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż Corolli wzrosła o 15 procent do 4765 egz.

Rejestracje nowych samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2016 roku

Marka
Liczba
zarejestrowanych
samochodów
Udział w rynku rejestracji
na klientów
indywidualnych
1
Toyota
15 642
11,64%
2
Opel
15 414
11,47%
3
Skoda
13 861
10,31%
4
Volkswagen
10 926
8,13%
5
Kia
9 236
6,87%
6
Renault
8 365
6,22%
7
Hyundai
7 414
5,51%
8
Dacia
6 860
5,10%
9
Ford
5 852
4,35%
10
Nissan
5 053
3,76%

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.