Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Brand Finance Global 500

2017-02-16

Badanie „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance potwierdza, że Toyota jest nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną i jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość marki Toyota wzrosła w ciągu roku o ponad 3 mld dolarów.

Marka Toyota osiągnęła w 2017 roku wartość 46,25 miliardów dolarów, o niemal 3,2 miliarda dolarów więcej niż rok wcześniej (+7,4 procent). Wynik ten zapewnił jej ponownie pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i 12 miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek. Toyota wyprzedziła takie firmy jak McDonald’s, Shell, IBM, Walt Disney czy Coca-Cola.

Znaczącą przewagę Toyoty nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi potwierdzają wszystkie renomowane badania wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Millward Brown czy „Best Global Brands” firmy Interbrand. Rankingi te wskazują także, że Toyota należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych globalnych marek.

Bardzo dobra opinia Toyoty wśród klientów i kontrahentów, która przekłada się na wartość jej marki, to przede wszystkim efekt bardzo wysokiej jakości i niezawodności samochodów tego producenta oraz wygórowanych standardów obsługi klientów i współpracy z partnerami biznesowymi. O jej postrzeganiu decyduje także innowacyjność, która swoje źródła ma w 3 czynnikach – w ogromnych nakładach na badania i rozwój, sięgających niemal 9 miliardów dolarów w 2016 roku, w sprecyzowanej wizji rozwoju firmy oraz we wzorcowej kulturze korporacyjnej Toyota Way, która tworzy pracownikom sprzyjające warunki dla indywidualnej inicjatywy i kreatywności.

Japoński koncern jest znany ze swojej pionierskiej roli w otwieraniu branży motoryzacyjnej na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Toyota jest największym na świecie producentem samochodów hybrydowych – ich łączna liczba zbliża się do 10 milionów, a w ofercie japońskiego producenta znajduje się około 35 modeli hybrydowych. W 2014 roku Toyota wprowadziła na rynek także samochód napędzany ogniwami paliwowymi – model Mirai. Firma stale inwestuje w rozwój tej technologii i w budowę infrastruktury tankowania wodoru. Obok innowacyjnych napędów, Toyota prowadzi również intensywne prace nad autonomicznymi samochodami, sztuczną inteligencją, robotami domowymi, systemami bezpieczeństwa czynnego i rozwojem przyjaznej komunikacji w miastach.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Brand Finance Global 500


Ranking 2017

Nazwa firmy

Wartość marki 2017 (w mld USD)

Wartość marki 2016 (w mld USD)

12

Toyota

46,255

43,064

17

BMW

37,124

34,968

21

Mercedes-Benz

35,544

32,049

41

Volkswagen

25,014

18,923

42

Nissan

24,768

17,785

46

Ford

22,432

19,771

52

Honda

21,318

19,332

60

Hyundai

19,975

23,796

Najcenniejsze marki wg Brand Finance Global 500


Ranking 2017

Nazwa firmy

Wartość marki 2017 (w mld USD)

Wartość marki 2016 (w mld USD)

1

Google

109,47

88,173

2

Apple

107,141

145,918

3

Amazon.com

106,396

69,642

4

AT&T

87,016

59,904

5

Microsoft

76,265

67,258

6

Samsung Group

66,219

58,619

7

Verizon

65,875

63,116

8

Walmart

62,211

53,657

9

Facebook

61,998

34,002

10

ICBC

47,832

36,334

11

China Mobile

46,734

49,81

12

Toyota

46,255

43,064

13

Wells Fargo

41,618

44,17

14

China Construction Bank

41,377

35,394

15

NTT Group

40,542

31,678

16

McDonald's

38,966

42,937

17

BMW

37,124

34,968

18

Shell

36,783

31,665

19

T (Deutsche Telekom)

36,433

33,194

20

IBM

36,112

31,786

Link do pełnego raportu: www.brandirectory.com

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.