Toyota Mirai

0% emisji. 100% wizji

Toyota Mirai kontynuuje dumną tradycję pionierskiego myślenia i podważania status quo zapoczątkowaną przez wprowadzenie na rynek pierwszej masowo produkowanej hybrydy w 1997 roku. To futurystyczne, w pełni elektryczne auto wykorzystuje ogniwa paliwowe, dlatego nie potrzebuje ładowania zewnętrznego i nie emituje żadnych spalin.

Od premiery w 2014 roku coraz więcej osób przekonało się do wizji Mirai, która zmienia sposób, w jaki podróżujemy, i udowadnia, że wodór nie jest jedynie paliwem czysto koncepcyjnym. Przyszłość nareszcie nadeszła. Dlatego spotkaliśmy się z pierwszymi posiadaczami Toyoty Mirai, aby poznać ich punkt widzenia na przyszłość transportu i zapytać, jak pionierski model Mirai może przyczynić się do stworzenia społeczeństwa napędzanego wodorem.

Mirai zostało oparte na unikalnej i awangardowej technologii, która przemawia do wszystkich klientów: od tych, którzy chcą korzystać z odnawialnych źródeł energii, przez osoby pragnące wspierać wodorową infrastrukturę, kierowców traktujących Mirai jak auto na co dzień, do matek wychowujących kolejne pokolenie ekologów.

Birgit Liodden jest pierwszą prywatną posiadaczką Toyoty Mirai w Norwegii i zaangażowaną ekolożką, która postanowiła walczyć z zanieczyszczeniem w Oslo, korzystając z technologii wodorowej i użytkując Mirai podczas swoich codziennych podróży.

Robert Döring zarządza wydziałem porządku publicznego w firmie Enertrag, jednej z większych europejskich firm działających w sektorze odnawialnej energii. Podobnie jak jego firma, chce on być pionierem krzewiącym ideę innowacyjnej technologii wodorowej.

Ulrika Lindahl zarządza projektami i rozwojem strategii w szwedzkim mieście Mariestad, które mocno inwestuje w odnawialną energię. Znajdziemy tam dwa przedszkola kompletnie zasilane bateriami słonecznymi i wodorem oraz park słoneczny podłączony do systemu energetycznego z własną stacją wyposażoną w ogniwa paliwowe.

Nicolas Iwan jest dyrektorem zarządzającym firmą H2 Mobility, która zamierza zbudować infrastrukturę wodorową w Niemczech. Nicholas jeździ Mirai, aby wspierać swoją inicjatywę i udowodnić, że rozwiązania wykorzystujące wodór działają i są przyszłością transportu.

Jakob Kroksgaard jest jednym z założycieli H2 Logic, które jest teraz częścią grupy NEL Hydrogen budującej stacje tankowania wodoru. Codzienna jazda Toyotą Mirai idealnie wpisuje się w życie zawodowe Jakoba, ale także stanowi idealne rozwiązanie po godzinach, oferując ekologiczną, wygodną i bezproblemową jazdę. Jakob przejechał już swoją Toyotą Mirai 77 000 kilometrów i przebieg ten ciągle rośnie.

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.