Toyota a narodowy program elektromobilności

Nowa ścieżka rozwoju według japońskiego producenta aut

2017-09-11

Podczas zakończonego w ubiegłym tygodniu 27 Forum Ekonomicznego w Krynicy Toyota przedstawiła równoległą do samochodów ładowanych z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej ścieżkę rozwoju polskiej elektromobilności, uwzględniającą wodór oraz auta z napędem hybrydowym.


Toyota Mirai a technologia wodorowa


W Krynicy Toyota zaprezentowała swój pierwszy seryjnie produkowany samochód wodorowy – Toyotę Mirai, a wraz z nim ciekawy sposób wykorzystania technologii wodorowej, który uwzględnia specyfikę polskiej gospodarki. Polska już teraz produkuje rocznie 1 mln ton wodoru, który stanowi produkt uboczny m.in. w przemyśle spożywczym czy chemicznym. Jak podkreślił Witold Nowicki, dyrektor handlowy Toyota Motor Poland, polski przemysł to nie jedyne potencjalne źródło tego nośnika energii. Wodór można też produkować m.in. z polskiego węgla. Polska dysponuje szerokimi możliwościami w zakresie produkcji i przetwarzania tego uniwersalnego i ekologicznego nośnika energii.


Wodór – ciekawe i obiecujące paliwo


„Samochód napędzany wodorem jest pojazdem elektrycznym. To oznacza, że projekt elektromobilności uwzględnia wodór” – mówił podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Michał Kurtyka, wiceminister energii. – „To ciekawe i obiecujące paliwo” – podkreślił przedstawiciel Ministerstwa Energii.

Toyota Mirai | Samochód elektryczny na wodór

Zalety aut wykorzystujących technologię wodorową


Technologia wodorowa eliminuje bariery, które są wadami nierozerwalnie związanymi z użytkowaniem aut elektrycznych ładowanych z zewnętrznego źródła – krótkiego zasięgu i długiego czasu ładowania. W prezentowanej podczas Forum w Krynicy Toyocie Mirai tankowanie wodoru służącego w trakcie jazdy do produkcji energii elektrycznej zasilającej silnik trwa kilka minut, a zasięg auta wynosi nawet ponad 700 km. O zaletach tej technologii przekonali się uczestnicy Forum Ekonomicznego, którzy odwiedzili na nim stoisko Toyoty. Część z nich zdecydowała się na odbycie jazdy próbnej innowacyjnym modelem Toyoty. Samochód poprowadził m.in. Zygmunt Berdychowski, Przewodniczący Rady Programowej Forum Ekonomicznego.


Technologia wodorowa wpisuje się w program rozwoju elektromobilności


„Popularność naszego stoiska z Toyotą Mirai oraz odbyte tutaj rozmowy i spotkania potwierdziły, że technologia wodorowa idealnie wpisuje się w narodowy program rozwoju elektromobilności” – powiedział Witold Nowicki, wiceprezes Toyota Central Europe oraz Członek Zarządu Toyota Motor Poland. – „Wodór i technologia wykorzystana w Toyocie Mirai mogą być też z powodzeniem zastosowane w projekcie polskiego autobusu elektrycznego”.

Toyota Mirai | Wizja rozwoju elektromobilności

Rozwiązania, które wyprzedzają swoją epokę


Na Forum Ekonomicznym w Krynicy zawsze przedstawiamy najnowsze idee i rozwiązania technologiczne, które niejednokrotnie wyprzedzają swoją epokę. Cieszymy się z tegorocznej współpracy z Toyotą, która zaprezentowała swój rewolucyjny samochód elektryczny zasilany wodorem” – powiedział Zygmunt Berdychowski.


Technologia hybrydowa Toyoty


Drugim wątkiem dotyczącym elektromobilności, podejmowanym przez Toyotę na Forum Ekonomicznym w Krynicy, były bogate doświadczenia koncernu w zakresie technologii hybrydowej, która w tym roku obchodzi 20-lecie obecności na rynku.


Hybrydy – etap pośredni pomiędzy autami spalinowymi a elektrycznymi


„Tylko w tym roku nasza firma sprzeda w Polsce 18 tys. hybryd Toyoty i Lexusa. Jednocześnie sprzedaż aut elektrycznych wszystkich marek w 2017 r. wyniesie zaledwie kilkaset sztuk” – podkreślił w Krynicy Witold Nowicki. – „Wyraźnie pokazuje to, że potrzebny jest etap pośredni pomiędzy autami spalinowymi a w pełni elektrycznymi.

Tę lukę doskonale wypełniają właśnie samochody z napędem hybrydowym, które obecnie w ofercie ma większość producentów aut. Z danych zebranych przez Toyotę wynika, że w mieście nasze hybrydy pokonują 50–70 procent dystansu z wykorzystaniem silnika elektrycznego, co sprawia, że można je traktować jako pojazdy półelektryczne”.


Potrzeba systemowych rozwiązań


„Hybrydy są nie tylko przystępniejsze cenowo w stosunku do aut elektrycznych, ale przede wszystkim oferują znaczące zmniejszenie emisji szkodliwych substancji bez konieczności inwestycji w nową infrastrukturę do ładowania. Dlatego uważamy, że hybrydy powinny być uwzględnione w narodowym planie rozwoju elektromobilności” – dodał Witold Nowicki.

„Według Toyoty przyszłość elektromobilności to auta miejskie zasilane prądem z gniazdka lub stacji ładowania oraz większe samochody elektryczne z ogniwami paliwowymi. Zanim jednak to nastąpi i masowo przesiądziemy się do aut w pełni elektrycznych, proponujemy, aby w Polsce zachęcać kierowców do zakupu aut niskoemisyjnych, w tym z napędem hybrydowym. Rząd mógłby zaproponować systemowe rozwiązania wspierające wymianę starszych technicznie aut na te niskoemisyjne”.

Toyota Mirai | Samochód elektryczny na wodór

Dowiedz się więcej

Toyota wyróżniona w konkursie Toyota wyróżniona w konkursie Lider Elektromobilności 2018 Czy warto kupić nowy samochód? Czy warto kupić nowy samochód? Sprawdź Diesel czy benzyna? Diesel czy benzyna? Co lepsze i szybsze? Samochody elektryczne Samochody elektryczne Toyota Stop Smog Go Hybrid Stop Smog Go Hybrid Kompendium wiedzy o walce ze smogiem Ile pali hybryda? Ile pali hybryda? Spalanie samochodów hybrydowych Toyota Bank BGŻ stawia na hybrydy Bank BGŻ stawia na hybrydy Flota rozszerzona o 30 Yarisów Hybrid Polskie napędy hybrydowe Toyoty Polskie napędy hybrydowe Toyoty Poznaj „Hybrydy made in Poland” Eco Rally 2018 Eco Rally 2018 Sprawdź rekordowe wyniki hybrydowej Toyoty Auris Ponad 40000 hybryd sprzedanych w Polsce Ponad 40000 hybryd sprzedanych w Polsce Toyota z kolejnym rekordem Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Sprawdź szczegóły Rośnie sprzedaż hybryd Toyoty Rośnie sprzedaż hybryd Toyoty Sprawdź dane sprzedażowe za I półrocze
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK