Toyota GAZOO Racing głodna sukcesów przed Rajdem Niemiec

Dowiedz się więcej o przygotowaniach kierowców Yarisa WRC

2017-08-17

Po zwycięstwie w 9. rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata w rodzinnej Finlandii zespół TOYOTA GAZOO Racing WRT przygotowuje się do Rajdu Niemiec. Będzie to druga w pełni asfaltowa runda w tym sezonie, podczas której Yaris WRC zostanie przetestowany pod kątem osiągów na utwardzonych nawierzchniach.

Rajd Niemiec jest znany z różnorodnych odcinków specjalnych na asfalcie, w tym krętych dróg wśród winnic oraz wymagającego testu na wąskich trasach na poligonie Baumholder, gdzie na odcinku Panzerplatte kierowcy muszą uważać na niebezpieczne zapory przeciwczołgowe, tzw. hinkelsteiny. Uderzenie w jedną z nich zazwyczaj oznacza koniec rajdu dla pechowej załogi.

TOYOTA GAZOO Racing - Esapekka Lappi

W tym roku rajd ma nową bazę w Bostalsee i rozpoczyna się nowym super OS-em w pobliskim Saarbrücken. Do programu wprowadzono także drugi odcinek z dobrym punktem obserwacyjnym dla kibiców, Wadern-Weiskirchen, który zostanie rozegrany w piątek trzy razy. W sobotę akcja przeniesie się na poligon Baumholder, gdzie odbędzie się 9 OS-ów, w tym 2 przejazdy słynnym Panzerplatte o długości 41,97 km. W niedzielę kierowcy pokonają dwukrotnie dwa odcinki – nowy Losheim am See i St. Wendeler Land, który będzie pełnił funkcję Power Stage.

TOYOTA GAZOO Racing - Juho Hänninen

Jari-Matti Latvala pewniej się czuje na trasach szutrowych, mimo to w Rajdzie Niemiec dwa razy dojechał na metę jako drugi – w 2012 i 2015 roku. Juho Hänninen brał udział w tej imprezie w 2011 roku. Esapekka Lappi w ubiegłym roku wygrał Rajd Niemiec w klasie WRC2, a w klasyfikacji generalnej zajął 7. miejsce.

„Wygrana w Finlandii nie zmieniła mojego nastawienia przed Rajdem Niemiec. Po mojej najlepszej rundzie w tym sezonie muszę zmierzyć się z imprezą, w której nie będę czuł się komfortowo. Będzie to mój pierwszy rajd WRC na asfalcie, jednak moim zdaniem Yaris WRC prowadzi się łatwiej na twardej nawierzchni niż szutrowej. Mamy do dyspozycji więcej mocy niż przyczepności, dlatego trzeba prowadzić auto bardzo delikatnie, aby wydłużyć życie opon. Jeśli uda nam się uniknąć kłopotów, myślę że mamy szansę na finisz w Niemczech w pierwszej piątce i zdobycie punktów.”

Powiedział Esapekka Lappi, kierowca samochodu nr 12.

Yaris WRC w specyfikacji na Rajd Niemiec w dużej mierze przypomina rozwiązania zastosowane w Rajdzie Korsyki. Niemieckie eliminacje mają trochę inną charakterystykę, z mniejszą ilością zakrętów i ostrzejszym hamowaniem z dużej prędkości. Podczas testów skoncentrowaliśmy się właśnie na hamowaniu. Rajd Niemiec to jeden z najbardziej zdradliwych rajdów w sezonie, a nasi rywale będą szczególnie mocni, dlatego będę zadowolony, jeśli ukończymy go w pierwszej piątce. Podium będzie świetnym wynikiem.”

Skomentował Jari-Matti Latvala, kierowca Yarisa WRC nr 10.

TOYOTA GAZOO Racing - Jari-Matti Latvala
Statystyki kierowców TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Niemiec
Sezon Jari-Matti Latvala Juho Hänninen Esapekka Lappi
2016 48 - 7
2015 2 - 42
2014 nie ukończył - -
2013 7 - -
2012 2 - nie ukończył

Wyniki kierowców w klasyfikacji generalnej FIA World Rally Championship 2017 po 9 rundach:

  1. Thierry Neuville 160 
  2. Sebastien Ogier 160 
  3. Ott Tanak 119 
  4. Jari-Matti Latvala 114 
  5. Dani Sordo 84 
  6. Elfyn Evans 79 
  7. Craig Breen 53 
  8. Hayden Paddon 51 
  9. Juho Hänninen 46 
  10. Esapekka Lappi 45

Wyniki producentów w klasyfikacji generalnej FIA World Rally Championship 2017 po 9 rundach:

  1. M-Sport World Rally Team 285 
  2. Hyundai Motorsport 251 
  3. TOYOTA GAZOO Racing WRT 193 
  4. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 135

Dowiedz się więcej

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.