Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce przekroczyła 30 000 aut

Zainteresowanie Polaków samochodami hybrydowymi rośnie

2017-12-04

Zainteresowanie Polaków samochodami hybrydowymi gwałtownie rośnie. Toyota sprzedała od stycznia do listopada 12 726 hybryd, o 4 362 egzemplarze więcej niż w całym 2016 roku. W listopadzie łączna sprzedaż aut hybrydowych tej marki w Polsce przekroczyła 30 000 egzemplarzy – ostatnie 10 000 opuściło salony w zaledwie 9 miesięcy. Obecnie 26 procent sprzedaży Toyoty w Polsce stanowią hybrydy.

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

W tym roku najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid – nowy crossover, który w styczniu zadebiutował w polskich salonach. W ciągu 11 miesięcy polscy kierowcy kupili 3 880 egzemplarzy. Dużym sukcesem okazała się także przedsprzedaż Toyoty C-HR – od września do grudnia kupiono 568 aut. Niewiele mniej niż hybrydowych crossoverów – 3 749 aut – wyjechało w tym roku z salonów Aurisów Hybrid. Model ten jest najczęściej spotykanym na polskich ulicach samochodem hybrydowym – od debiutu w 2010 roku Polacy kupili łącznie 12 790 egzemplarzy elektryczno-benzynowego Aurisa.

Trzecie miejsce zajął średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid, dostępny z napędem na przednią oś oraz na cztery koła (E-Four). Od początku roku kupiono 2716 tych aut.

Toyota RAV4 Hybrid

Oferta Toyoty obejmuje 7 modeli hybrydowych, należących do 6 segmentów. Są to: miejski Yaris Hybrid, kompaktowy Auris Hybrid w wersji hatchback i TS Kombi, crossover Toyota C-HR Hybrid, średniej wielkości liftback Prius oraz ładowany z zewnętrznej sieci Prius Plug-in Hybrid, a także 7-miejscowy minivan Prius + i średniej wielkości SUV RAV4 Hybrid.

Toyota Yaris Hybrid

Napęd hybrydowy Toyoty to rozwiązanie, które ogranicza zużycie paliwa nawet o połowę bez ładowania z gniazdka. Wystarczy energia odzyskiwana z hamowania oraz inteligentne zarządzanie pracą silnika benzynowego i elektrycznego, aby w warunkach miejskich poruszać się w trybie elektrycznym przez połowę czasu jazdy, a w przypadku Priusa nowej generacji – nawet przez 70 procent czasu jazdy. Wyraźne oszczędności, łatwość obsługi i przystępna cena na poziomie cen diesli powoduje, że co roku sprzedaż hybryd Toyoty rośnie co najmniej o kilkadziesiąt procent, a w 2016 roku aż o 119 procent w stosunku do 2015 roku.

Toyota Prius Hybrid

W tym roku samochody hybrydowe obchodzą swoje 20-lecie. Toyota Prius – pierwszy seryjny model hybrydowy – zadebiutował pod koniec 1997 roku. Do dziś kierowcy na całym świecie kupili ponad 11 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Od kilku lat ich roczna sprzedaż przekracza milion egzemplarzy.

Toyota C-HR Hybrid
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce
Rok Łącznie Narastająco
2005 54 102
2006 60 162
2007 121 283
2008 89 372
2009 28 400
2010 195 595
2011 211 806
2012 480 1286
2013 1532 2818
2014 2520 5338
2015 3820 9158
2016 8364 17522
2017
Sty-Lis
12726 30248
Łącznie 30248

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia, dowiedz się więcej.

Zapewniają bezpieczeństwo na stronach Toyoty i podstawową funkcjonalność.

Ulepszają działanie usług, które oferujemy, umożliwiając analitykę, monitoring, wyświetlanie okien z kwestionariuszami i poprawę wydajności.

Umożliwiają zapamiętywanie danych logowania oraz innych wyborów dokonywanych przez użytkownika na stronie.

Pozwalają cieszyć się pełną funkcjonalnością, zapamiętują odwiedzone strony oraz umożliwiają wyszukiwanie usług w Twojej lokalizacji. Zaznaczenie tej opcji skutkuje wyświetlaniem lepiej dopasowanych reklam na stronie Toyoty i poza nią.