Od przygody do przygody

Droga Toyoty do Rajdu Dakar 2017

Już dziewiąty rok z rzędu rajd Dakar zawita do Ameryki Południowej. Tym razem czeka nas jednak niespodzianka – dzięki wytyczeniu trasy przez Paragwaj uczestnicy będą rywalizować na wyjątkowo trudnym terenie.

W tegorocznej edycji weźmie udział 491 drużyn, które będą ścigać się ze sobą na odcinku liczącym 9000 kilometrów. Trasa rajdu prowadzi przez wyjątkowo wymagający teren i należy do najtrudniejszych w wyścigach wytrzymałościowych na świecie.

Odcinki rajdu Dakar 2017 różnią się pod względem stopnia trudności i ukształtowania terenu i biegną przez Argentynę, Boliwię i Paragwaj. W tym roku wyzwanie podejmą drużyny z 60 krajów, pokonując m.in. zdradliwe wydmy i wysokie wzniesienia.

/
/

Start w tym wyjątkowym wyścigu wymaga długich miesięcy przygotowań fizycznych, dostosowania mechaniki pojazdów i zaawansowanej logistyki, a rywalizacja rozpocznie się w Asuncion w Paragwaju 2 stycznia. Po pierwszych odcinkach specjalnych kierowcy pokonają granicę z Argentyną i skierują się do miasta Resistencia, gdzie rozpocznie się drugi etap wyścigu. Rosnącej temperaturze i wysokości będzie towarzyszyć też widoczna zmiana krajobrazu. Aby pokonać boliwijski płaskowyż Altiplano, kierowcy będą musieli wykazać się perfekcyjną techniką jazdy pod górę, zachowując czujność i jasny umysł. 6 dni na wysokości ponad 3500 metrów to dla drużyn ogromny test wytrzymałości.

Duże zróżnicowanie terenu sprawia, że pokonanie odcinków specjalnych prowadzących do Le Paz, najwyżej położonej stolicy świata, to prawdziwe wyzwanie. Po dniu odpoczynku wyścig ponownie wyruszy w drogę – przed uczestnikami długi odcinek prowadzący przez piaszczyste bezdroża i fragmenty wydm w stronę Uyuni i Salta. Odcinek 9 do Chilecito wymaga pokonania prawie 1000 kilometrów w ciągu doby. To szczególnie trudna próba dla pilotów. Po długiej jeździe szlakiem wyjątkowy wyścig zakończy odcinek biegnący przez wydmy San Juan.

/
/
/

W 38. edycji wyścigu zobaczymy pojedynek Toyoty GAZOO Racing South Africa z Hiluxem z ulepszonym napędem na 4 koła, które zmierzą się w kategorii Super Production. TGRSA wystąpi w dwóch zespołach: Katarczyk Nasser Al-Attiyah w roli kierowcy z francuskim pilotem Matthieu Baumelem w #301 i pochodzący z RPA kierowca Giniel de Villiers z niemieckim pilotem Dirkiem von Zitzewitzem w #302.

W kategorii Production drużyna Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) pojedzie w Toyocie Land Cruiser 200 series. Wystąpią dwa zespoły: Weteran rajdów, Francuz Christian Lavieille w fotelu kierowcy i pilot Jean-Pierre Garcin w #327 i japoński kierowca Akira Miura z francuskim pilotem Laurentem Lichtleuchterem w #332.

/
Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.